Page 333 - 360.revista de Alta Velocidad - Nº 5
P. 333

Control and Maintenance of Railways through Satellites.
                   Is it possible?



                       •  Copernicus. (2014). Keeping Europe Moving.

                   •  Duncan,  B. N.,  Prados, A. I.,  & Lamsal,  L.  N.  (21 de  Mayo  de  2014).  Satellite  data  of
                       atmospheric pollution for U.S. air quality applications: Examples of applications, summary
                       of data end-use.
                   •  Duncan, B. N., Prados, A. I., Lamsal, L. N., Liu, Y., Streets, D. G., Gupta, P., & Hilsenrath, E.
                       (2014). Satellite data of atmospheric pollution for U.S. air quality applications: Examples of
                       applications, summary of data end-user resources, answers to FAQs, and common mistakes
                       to avoid. Atmospheric Environment, 647-662.

                   •  European Space Agency. (2010). Tecnología de radar. Recuperado el 2016, de Eduspace:
                       http://www.esa.int/SPECIALS/Eduspace_ES/SEMGV7E3GXF_0.html

                   •  Gaetano Hadad, O. J., & Blanco Arias, A. (2009). Monografías. Recuperado el Julio de 2016,
                       de  Los  satélites  de  comunicaciónes:  http://www.monografias.com/trabajos72/satelites-
                       comunicaciones/satelitescomunicaciones2.shtml
                   •  Guzzetti, F., Cesare Mondini, A., & Manunta, M. (30 de Noviembre de 2012). Using GMES to
                       map and monitor landslides and ground subsidence. GMES4REgions.
                   •  Italian Space Agency. (2016). COSMO-SkyMed Mission and Products Description.

                   •  López Pita, A. 2006. Infraestructuras ferroviarias. Colección Temas de Transporte y Territorio.
                       Edicions UPC.

                   •  NASA. (2004b). Soil Moisture Active  Passive. Recuperado el 30  de Julio de 2016,  de Jet
                       propulsion Laboratory Californian Institute of Technology: http://smap.jpl.nasa.gov/
                   •  Satellite Imaging Corporation. (2015). WorldView-3 Satellite Sensor. Recuperado el 2016,
                       de  Satellite  Imaging  Corporation:  http://www.satimagingcorp.com/satellitesensors/
                       worldview-3/
                   •  Sillerico, E., Marchamalo, M., Rejas, J. G., & Martínez, R. (2010). La técnica DlnSAR: bases
                       y aplicación a la medición de subsidencias en la construcción . Informes de la Construcción,
                       47-53.

                   •  Spot Image. (2005). Resolución y modos espectrales. Recuperado el 2016, de Spot Image:
                       http://www.intelligence-airbusds.com/files/pmedia/public/r1996_9_resolucion_modos_
                       espectrales__esp_sept 2010.pdf
                   •  UNE-EN 13.306:2011. Maintenance - Maintenance terminology
                   •  UNE-EN  13.848-1:2004.  Railway  applications  -  Track  -  Track  geometry  quality  -  Part  1:
                       Characterisation of track geometry
                   •  Universidad Politécnica de Cataluña. (2009). La UPC controla los sensores del satélite SMOS,
                       en la misión de la ESA para estudiar el cambio climático. Recuperado el 30 de Universidad
                       Politécnica  de  Cataluña.  (2009).  La  UPC  controla  los  sensores  del  satélite  SMOS,  en  la
                       misión de la ESA para estudiar el cambio climático. Recuperado el 30 de Julio de 2016,
                       de UPC: http://www.upc.edu/saladepremsa/al-dia/mesnoticies/2009/la-upc-controla-los-
                       sensores-del-satelite-smos-en


                   6.     Acknowledgements

                   Authors would like to acknowledge the collaboration of Ferrovial and Universidad Europea de
                   Madrid in the development of this initial idea.






                   International Congress on High-speed Rail: Technologies and Long Term Impacts - Ciudad Real (Spain) - 25th anniversary Madrid-Sevilla corridor  331
   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338